آرشیو

جدیدترین ها


  • 0
  • 80

معرفی نرم افزار PV Elite


فروردین 25 1403







  • 0
  • 142

مهندسین برتر عمران


آبان 28 1402



















  • 0
  • 376

چت GPT در مدیریت انرژی


خرداد 18 1402

  • 0
  • 589

آینده مهندسی با چت GPT


خرداد 17 1402




  • 0
  • 376

هوش مصنوعی در تولید آلیاژهای آنتروپی بالا

                                  ...


اردیبهشت 25 1402


  • 0
  • 349

استراتژیSTP  در بازاریابی!


اردیبهشت 18 1402


  • 0
  • 487

آشنایی با کارگاه کامپوزیت


اردیبهشت 14 1402









  • 0
  • 366

سیگنال دیجیتال در MATLAB


اسفند 11 1401


  • 0
  • 390

شبکه عصبی در MATLAB


اسفند 08 1401

  • 0
  • 426

متلب و کاربردهای آن


اسفند 07 1401












  • 0
  • 393

اساس کار چیلرها


مهر 23 1401
























  • 0
  • 781

آیا کارآفرین شدن سخت است؟


اردیبهشت 14 1401





تگ ها

بیستمین نمایشگاه بین المللی ایران متافو

بیستمین نمایشگاه بین المللی ایران متافو

نمایشگاه بین المللی ایران متافو در از تاریخ 3 تا 6 آذر ماه مطابق با 24 تا 27 ام نوامبر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد. در این نمایشگاه شرکت های روسی، چینی و ایتالیایی در کنار شرکت های ایرانی حضور پیدا کردند تا بازار کار خود را در ایران نیز گسترش دهند که حضور شرکت های چینی بیشتر از بقیه کشور ها و بیشتر از سال های پیش بوده است.

این نمایشگاه بزرگ  ویترینی از صنایع فولادی، معدنی، فلزات غیرآهنی و صنایعی همچون ماشین سازی و آهنگری می باشد. نمایشگاه بین المللی ایران متافو هم برای شرکت کنندگان خارجی و هم شرکت کنندگان داخلی مزایای بخصوصی دارد و ازجمله این مزایا می توان به معرفی توانمندی های شرکت و محصولات و ایده های انها به دیگر شرکت ها و بازدید کنندگان، برقراری ارتباط مستقبم و چهره به چهره با مشتریان و بازدید کنندگان، شناخت رقبا و محصولات آنها، ارتباط با تامین کنندگان و استخراج کنندگان مواد خام و ارتباط گیری با آنها، بروز کردن دانش تخصصی مهندسین مجموعه، فرصت جذب سرمایه گذار برای شرکت یا کارخانه ، بررسی تقاضاهای موجود در بازار و همچنین انعقاد قرارداد با شرکت ها و صنایع گوناگون می باشد.


نمایشگاه متافو



در دهه های اخیر حمایت دولتی از صنایع متالورژی مانند صنایع آهن و فولاد، فلزات غیر آهنی، معادن و صنایع معدنی، کوره ها و نسوز ها و سرامیک های صنعتی و همچنین پروژه های صنعت و معدن به شدت افزایش یافته است و سیاست گذاران داخل کشور و خارج از کشور توجه خاصی به این نوع از صنایع دارند. همانطور که مشخص است نیز رشد کمی و کیفی تولیدات این شرکت ها و صنایع وابسته، نتیجه این حمایت ها می باشد. به همین دلیل یکی از مهم ترین دستاورد های نمایشگاه بین المللی ایران متافو این مورد می باشد که با ارتباط برقرار کردن بین سیاست گذار و سرمایه گذار و تولید کننده، بتواند باعث افزایش تولید محصولات و رشد صنایع وابسته به متالورژی شود.

معرفی فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری و سرمایه پذیری، ارائه دستاورد های تولید کنندگان، هدایت سرمایه های داخلی و خارجی به بخش های معدن و دیگر صنایع متالورژی و همچنین صنایع سامیک و نسوز ها، انتقال دانش به روز و تجارب گوناگون، ایجاد زمینه برای رقابت سالم و سازنده بین شرکت ها و رشد شرکت های کوچکتر و دانش بنیان و توسعه بازار شرکت های خارجی در داخل ایران از جمله اهداف نمایشگاه بین المللی ایران متافو بوده است.
 

در نمایشگاه بین المللی ایران متافو 557 شرکت ایرانی و شرکت های روسی، چینی و ایتالیایی به منظور توسعه بازار خود، معرفی محصولات خود به مشتریان و گفت و گوی رودر رو با آنها و همچنین ارزیابی شرکت های رقبا شرکت کردند. در این میان از شرکت کنندگان خارجی، شرکت های چینی بیش از سال های گذشته و بیش از بقیه شرکت ها در این نمایشگاه حضور داشتند. بنابراین این رویداد ارتباطی موثر میان شرکت های داخلی و کارخانجات و تولید کنندگان خارجی می باشد که با رویکردی نو میتواند در جهت رشد صنایع فولاد، نسوز، سرامیک، ریخته گری و ماشین آلات قرار بگیرد. همچنین کمک بسزایی به افزایش صادرات به کشور های گوناگون، ارزآوری به کشور و انتقال تجارب می کند.

نمایشگاه بین المللی متافو



در طی سال های اخیر طبق آمار های منتشر شده صنایع سنگین و متالورژی رشد قابل توجهی داشته است و بین سال های 1400 تا 1401 تولید فولاد خام از 27 به 4/30 تن، محصولات فولادی از 6/19 به 5/21 تن، مس کاتد از 283 به 300 هزار تن، آلومینیوم خالص از 538 به 611 هزار تن و خودرو از 963 هزار به 34/1 میلیون دستگاه رسیده است که می توان نقش نمایشگاه بین المللی ایران متافو را در معرفی شرکت ها و سرمایه گذاران به یکدیگر و رشد چشمگیر این صنایع به وضوح دید.
نمایشگاه بین المللی ایران متافو به مدیریت شرکت نمانگر برگزار شد که به دلیل مدیریت مناسب این شرکت، تقاضا برای حضور در نمایشگاه از جانب صنایع و شرکت های مختلف بیش از سال های گذشته و بیش از ظرفیت کنونی نمایشگاه بوده است. همچنین توسعه صنایع متالورژی نیز به نوعی در این رشد و افزایش ظرفیت ها نقش پررنگی داشته است.
 

در نمایشگاه بین المللی ایران متافو 7 گروه صنایع مختلف شرکت کردند. این 7 گروه به ترتیب زیر می باشند:

 

گروه های آهن و فولاد حضور یافته در نمایشگاه بین المللی ایران متافو شامل محصولاتی همچون فناوری های ساخت فولاد، کارخانجات آهن و فولاد، نصب و نگهداری، عملیات حرارتی، تجهیزات و ماشین آلات، مواد معدنی، آلیاژ ها و ... است. گروه معدن وصنایع معدنی شامل خدمات مشاوره، تجهیزات و ماشین آلات و خدمات پیمان کاری می باشد. گروه فلزات غیرآهنی شامل اکتشاف و عملیات و تولید محصول از فلزاتی همچون مس، آلومینیوم، سرب و روی و فلزات گرانبها می باشد. گروه ریخته گری و آهنگری شامل صنایعی همچون ریخته گری، قالب سازی، ماشین کاری، آبکاری، آهنگری و جوش و برش می باشد. گروه پروژه های صنعتی و معدنی شامل پروژه ها و سرمایه گذاری های فلزات، سرمایه گذاری روی پروژه های نیروگاهی و تولید برق و راهسازی می باشد. گروه کوره های صنعتی و عملیات حرارتی شامل ساخت، تعمیر و نگهداری انواع کوره ها مثل کوره الکتریکی، گازی، مشعلی، القایی، آزمایشگاهی و... می باشد. این گروه همچنین شامل صنایعی مانند کنترل کیفیت کوره و کنترل حرارت کوره نیز می باشند. نهایتا گروه نسوز های و سرامیک های صنعتی شامل نسوز های شکل دار، نسوز های بی شکل، مواد عایق و الیافی، سرامیک های صنعتی و تجهیزات و تعمیرات این مواد و تجهیزات می باشد.

نمایشگاه متافو


از جمله شرکت های داخلی مشارکت کننده در این نمایشگاه میتوان به مجتمع فولاد رهنمون صنعت، پتروفناوران ویرا، رهام صنعت نقش جهان، یکتا ذوب ایرانیان، سرامیک صنعت آفاق و .... اشاره کرد. از مزایای شرکت در نمایشگاه بین المللی ایران متافو و نمایشگاه های مرتبط ار تباط با سایر شرکت ها و سرمایه گذاران و جذب مشتری با تبلیغات محیطی می باشد. در پایان گزارشی تصویری از این نمایشگاه را می توانید در این لینک مشاهده نمایید.


نویسنده: سارا ستوده، کارشناس دپارتمان مهندسی مواد و متالورژی گروه آموزشی پارس پژوهان

 

اشتراک گذاری

نظرات (0)

  نظرات

هیچ نظری ثبت نشده است.